Hallituksen kokoukset

Ammattiosastolla sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset. Hallitus kokoontuu pääsääntöisesti kerran kuukaudessa poislukien kesäkausi.

Ammattiosasto on alueen superilaiset yhteen kokoava voima ja jäsentensä paikallinen edunvalvoja. Jos sinulla tulee kysyttävää esimerkiksi työsopimuksestasi, työajoistasi tai palkka-asioistasi, voit kääntyä luottamusmiehen puoleen, joka auttaa sinua työelämän kiemuroissa. Jos työskentelet Pirkanmaan hyvinvointialueella tai Kangasalan kaupungin varhaiskasvatuksessa tai koulussa, löydät luottamusmiehesi yhteystiedot "yhteystiedot > luottamusmiehet". Jos työskentelet yksityisellä sektorilla, tietojen tulisi löytyä työpaikkasi ilmoitustaululta sekä Oma SuPerista.

Ammattiosastolla on myös tärkeä rooli ammatillisessa edunvalvonnassa. Ota yhteyttä omaan ammattiosastoosi, jos sinua pohdituttaa esimerkiksi työpaikkasi lääkehoidolliset asiat, mitoitukset tai osaamisen käyttö.

Ammattiosastot järjestävät myös paljon kivoja tapahtumia, retkiä ja koulutuksia, joihin sinun kannattaa lähteä mukaan. Tapahtumat ovat sinulle todella edullisia ja usein jopa maksuttomia.

Ammattiosasto:

• neuvottelee ja tekee paikallisia sopimuksia työnantajan kanssa
  • huolehtii erimielisyysneuvotteluista työpaikoilla
  • osallistuu työpaikkojen toiminnan kehittämiseen
  • toimii työpaikan luottamusmiesten ja työsuojeluvaltuutettujen apuna ja tukena
  • hoitaa alueellaan suhteet mm. työnantajiin, oppilaitoksiin, muihin järjestöihin ja lehdistöön
  • pitää huolen siitä, että jäsenet saavat työskennellä koulutustaan ja kokemustaan vastaavissa tehtävissä ja että jäsenillä on tasavertaiset mahdollisuudet kehittää itseään ammatillisesti.
  • huolehtii jäsentensä ammatillisesta edunvalvonnasta.

Ammattiosastossa tarvitaan monenlaisia toimijoita

Ammattiosaston aktiiviset toimijat pitävät ammattiosaston pyörät pyörimässä. Ammattiosastotoimijoiden ydinjoukon muodostaa ammattiosaston hallitus.

Hallituksen jäsenten lisäksi ammattiosastossa tarvitaan monia muitakin tärkeitä toimijoita vastaamaan esimerkiksi opiskelijatoiminnasta, jäsenhankinnasta, tiedottamisesta ja jäsenasioista.

Ammattiosastoilla on myös erilaisten luottamustehtävien hoitajia, kuten luottamusmiehiä ja työsuojeluvaltuutettuja, jotka toimivat superilaisten työpaikoilla. Jäsenet valitsevat heidät vaaleilla, ja heidän toimikautensa on rajoitettu tehtävästä riippuen.